Bouwen

Bouwen voor
het leven.

We begonnen bijna 100 jaar geleden als bouwer. En bouwers, dat zijn we nog steeds. Het realiseren van projecten maakt ons keer op keer trots. Soms zit het in technisch vernuft, soms in het geoliede proces. Die naadloze afstemming, het teamwork dat erbij komt kijken. We houden ervan. En we kunnen het als de beste: gebouwen maken die ertoe doen, waar mensen graag willen zijn.

“Wij hebben SBB leren kennen als een zeer professionele partner. Transparantie en efficiëntie in het totale ontwikkel- en bouwproces: van contractvorming t/m realisatie.”

Tim van Ruiten | Directeur
Woonstichting Langedijk

Bij 99% van de projecten realiseren we de afgegeven productieplanning.

180 vakmensen met blauw bloed

100 mio productiewaarde

Als bouwer bieden we een integraal totaalpakket: bouwmanagement, projectontwikkeling en realisatie. Met een eigen afdeling projectontwikkeling kijken we kritisch mee naar adviezen, bouwbesluiten, ROI en bouwfysica.

We screenen de omgeving, doen haalbaarheidsstudies, organiseren buurtparticipatie en zorgen dat wetgeving, omgeving, programma, esthetiek, kosten en techniek optimaal op elkaar afgestemd worden. Zo kunnen we kostenefficiënt ontwerpen en tegelijkertijd de ambities van opdrachtgever of belegger realiseren.

We werken samen met de besten

Kwaliteit =

Van initiatief tot oplevering: we doen
elke stap onder hetzelfde dak

Met al onze ervaring uit de praktijk, hebben we onze projectaanpak tot in de puntjes op orde. Onze kostenramingen zijn gedetailleerd, onze planningen zijn ambitieus, maar geen doel op zich. Een goede werkvoorbereiding en aandacht voor elk detail zorgen voor realistische doorlooptijden en een adequaat proces. Zo garanderen we snelheid, continuïteit, afbouw en oplevering.

Kwaliteit =

Vakmanschap en resultaat zijn
onlosmakelijk met elkaar verbonden

We werken met eigen mensen, investeren in vaste dienstverbanden en opleidingen. Elke gietbouwer, elke uitvoerder en elke projectmanager heeft ons blauwe bloed. We hebben allemaal hetzelfde doel en voelen dezelfde betrokkenheid. Dit leidt aantoonbaar tot meer werkplezier, hogere kwaliteit en betere communicatie en daarmee tot minimale vertraging en faalkosten. Onafhankelijke audits borgen deze hoge standaard.

Kwaliteit =

We werken met vaste ketenpartners,
zijn goed op elkaar ingespeeld.

Als bouwregisseur stellen we bij elke opdracht het beste team samen, niet gebonden aan vaste afspraken. Dat geeft ons vrijheid van handelen. Samen met de specialisten, de architecten, constructeurs, gevelbouwers en installatie-adviseurs ontwikkelen we scenario’s waarin technische haalbaarheid, duurzaamheid en natuurlijk de TCO van het project optimaal afgestemd worden. Altijd goed onderbouwd, zodat we toekomstgerichte keuzes kunnen maken en het bouwproces efficiënt kunnen inrichten.

Kwaliteit =

Snel verkopen betekent dat we
snel kunnen bouwen.

Door onze ervaring met eigen verkooptrajecten weten we uitstekend hoe we projecten succesvol in de markt kunnen zetten. Niet voor niets verkopen we 70% van onze woningen binnen 6 maanden. De kopersbegeleiding nemen we ook graag uit handen. Met een eigen team verzorgen we informatiebijeenkomsten, nieuwsbrieven en kijkdagen. Door de interne afstemming, kunnen we beloftes altijd waar maken.

Digitalisering zit verankerd in ons primaire proces en helpt ons bij het vervullen van onze rol als ontwikkelaar en bouwer. We zijn op de hoogte van nieuwe digitale ontwikkelingen, maar laten ons niet leiden door elke hype. We trekken ons eigen plan.

Alles in 3D? Dat is vaak helemaal niet nodig. Wij focussen ons op digitaal informatiebeheer, waarbij het BIM-model als kapstok dient. We hanteren standaarden en gaan de dialoog aan met onze ontwerppartners over doelstellingen en toepassingen. De verwachtingen zijn hiermee helder en bespreekbaar, niet alleen voor ons maar voor de gehele keten. Door op deze manier te denken en te doen is alle informatie voor iedereen op het juiste moment beschikbaar, vindbaar en bovendien betrouwbaar.

Digitale Informatiekaarten: alle afspraken in één oogopslag

Eenduidige verwachtingen en duidelijke communicatie vormden ook het vertrekpunt voor de Digitale Informatiekaarten die we als SBB samen met onze co-makers ontwikkeld hebben en die we nu in een breder netwerk aan het optimaliseren zijn. Met de kaarten kunnen we afspraken nog veel beter standaardiseren en vastleggen. Dit leidt tot een veel betere risico-inventarisatie en optimale grip op het proces. Vooral de visualisatie van onderdelen per fase is uniek en van grote waarde voor de beelddenkers die wij techneuten nu eenmaal zijn. Meedenken of meer weten?

Een vraag over één van onze projecten? Meer informatie over ons en onze activiteiten?

Je kunt ons bereiken op 0251 - 27 77 77.

Liever teruggebeld worden?